Reklamace letu u Ryanair, odškodnění a kompenzace
Nebyli jste spokojeni se službami Ryanair? Existuje několik možností, jak Ryanair kontaktovat. Spolehlivým způsobem, jak podat reklamaci je vyplnění online formuláře, na který byste měli obdržet odpověď do deseti pracovních dní.
Podat reklamaci můžete i prostřednictvím emailu: customerqueries@ryanair.com
Dále můžete podat reklamaci telefonicky, prostřednictvím linky "zákaznický servis." Ta je dostupná pouze v anglickém jazyce +44 1279358438 (po–pá: 9:00–19:00, so: 9:00–18:00, ne: 10:00–18:00). Více informací ohledně reklamací najdete na internetových stránkách zde.
Pokud řešíte kompenzaci za zpoždění letu, je nutné vyplnit tento online formulář a vyčkat až vás aerolinka kontaktuje.
Zpožděný let u Ryanair
Pokud na odletovém letišti dojde ke zpoždění letu o 2 a více hodin, máte nárok na bezplatné občerstvení. Většinou vám aerolinka vystaví voucher na určitou částku (dle délky zpoždění), který můžete využít přímo na letišti.
Pokud je váš let opožděný o více než 3 hodiny, máte nárok i na finanční kompenzaci. Její výše se liší podle vzdálenosti obou letišť. Nárok na kompenzaci vzniká pouze v případě, že je vina za zpoždění na straně aerolinky. Pokud jsou letiště vzdálena do 1500 km, vzniká nárok na odškodnění ve výši 250 EUR.
Zrušený let u Ryanair
Pokud dojde ke zrušení letu ze strany aerolinky, máte nárok na plné vrácení peněz (je nutné o něj požádat online), nebo na bezplatnou změnu letu na nový čas/ datum.
Pokud je navíc let zrušen leteckou společností méně než 14 dní do odletu, máte za určitých podmínek nárok na finanční kompenzaci až 600 EUR. Nárok je možné nechat posoudit některou z online agentur, které se zabývají právem v letecké dopravě.
Žádost o kompenzaci
Pokud řešíte kompenzaci za zpoždění/zrušení letu, je nutné vyplnit tento online formulář a vyčkat až vás aerolinka kontaktuje.