O železniční společnosti Renfe
Renfe je španělská železniční společnost, založená roku 2005 se sídlem v Madridu. Renfe zajišťuje spojení mezi nejvyhledávanějšími destinacemi ve Španělsku na zhruba 12 000 km železničních tratích. Většinou se jedná o specifický široký „iberský rozchod“ - 1 668 mm.
Renfe provozuje i několik vysokorychlostních tras, na kterých soupravy dosahují rychlosti až 350 km/h. Mimo meziměstských spojů obsluhuje dopravce i několik příměstských vlaků, známých jako Cercanías.
Jízdenky se společností Renfe
Jízdenky zakoupíte přímo na webu dopravce, prostřednictvím rezervačního formuláře. Stačí zadat výchozí a cílovou stanici vaší cesty, datum, počet pasažérů a vyhledat.
Alternativně můžete využít náš vyhledávač nejlevnějších jízdenek.
Jízdní řády Renfe
Pokud si potřebujete prohlédnout jízdní řády dopravce, můžete tak učinit přímo na webových stránkách. Stačí zadat trasu spoje a okamžitě se dozvíte, v jakých časech soupravy vyráží. Také zde najdete délku jízdy, nebo aktuální cenu za jízdenku.
Rezervace sedadel u Renfe
Rezervace sedadel probíhá prostřednictvím rezervačního formuláře na webu dopravce.
Trasy autobusové společnosti Renfe
Společnost Renfe provozuje nejen meziměstské vlakové spoje, ale i příměstské vlaky, které naleznete například v Madridu, nebo Barceloně.
Co se týče meziměstských linek, ty jsou dále rozděleny na dálkové vysokorychlostní spoje AVE a středně-rychlostní trasy Avant. Vlaky AVE jezdí například mezi Madridem a Sevillou, Madridem a Barcelonou, nebo z Madridu do Valencie. Linky Avant přepravují cestující například na trasách Madrid - Toledo, Barcelona - Girona, nebo Málaga - Cordóba.
Slevový kód
Renfe nabízí bohatý seznam slev a bonusů, ze kterých si můžete vybrat. Za méně mohou cestovat například pasažéři ve věku 12-24 let, nebo naopak 60+. Zvýhodnění získají i cestující ve skupinách.
Přehled všech výhod a podmínek pro jejich čerpání si přečtěte zde.
Jídlo a pití se společností Renfe
Pokud cestujete ve vlacích Premium ve vlacích AVE* nebo Euromed (kromě spoje Ave Madrid - León) máte nárok na občerstvení dle denní doby zdarma. V opačném případě si jídlo i pití musíte zakoupit v jídelním baru, který je součástí většiny souprav.
Pokud máte dietní omezení, nebo vás trápí jakákoliv potravinová intolerance, je potřeba tuto informaci sdělit nejpozději 24 hodin před odjezdem, aby vám dopravce zajistil alternativní stravování.
Kontakt na Renfe
Pro všechny případy je cestujícím k dispozici hned několik telefonních linek, na které se mohou obrátit v případě potíží. Kompletní seznam kontaktů dle charakteru požadavku si můžete projít zde.
Pokud dáváte přednost psané komunikaci, využijte kontaktního formuláře na webu dopravce, nebo soukromé zprávy na sociálních sítích.
