Železniční dopravci / České dráhy
Logo České dráhy

České dráhy

CZECHRAILT
Jízdenky, slevy, jízdní řády, zavazadla, kontakt.
Praha

O železniční společnosti České dráhy

Národní železniční společnost České dráhy, a. s. byla založena roku 2003 po rozdělení státní organizace České dráhy. České dráhy navázaly na činnost Československých státních drah, které byly založeny v roce 1918. Dnes patří mezi nejvýznamnější dopravce České republiky a ročně přepraví kolem 180 milionů cestujících.

České dráhy využívají několik druhů vlaků, mezi které například patří SC Pendolino, Railjet, InterCity a EuroCity. České dráhy provozují regionální vlaky, expresní vlaky, rychlíky, autovlaky i noční vlaky.

Jízdenky se společností České dráhy

Jízdenky můžete zakoupit přímo na stránkách ČD nebo v mobilní aplikaci Můj vlak (iOS, Android). Alternativně můžete využít náš vyhledávač nejlevnějších jízdenek.

České dráhy nabízí vnitrostátní spoje v rámci České republiky, ale i spoje, se kterými se můžete podívat za hranice. Vlakem se tedy můžete podívat například do Francie, Lucemburska, Německa, Itálie, Dánska a mnoha dalších zemí.

České dráhy nabízí několik druhů jízdenek: jednorázové, časové i skupinové. Zajímavým zpestřením jsou nostalgické vlaky.V rámci této speciální jízdenky se můžete svézt parním vlakem na několika trasách.

Nejlevnější jízdenky

Nejlevnější jízdenky po Evropě pořídíte s časovým předstihem. Včasná jízdenka se dá pořídit na eshopu, v mobilní aplikaci či na přepážce (za poplatek 50 Kč). Čím dříve jízdenku zakoupíte, tím levnější její cena bude. Pokud s ČD cestujete často, můžete se zaregistrovat do jejich věrnostního programu a sbírat body nebo si založit In Kartu.

Cestovní třídy u Czech Rail train

České dráhy nabízí svým cestujícím možnost cestovat většinou ve dvou třídách, a to prémiové první třídě či standardní druhé třídě. Třídy se od sebe liší nabízenými službami a komfortem. První třída zaručuje větší pohodlí při cestování. Sedačky jsou prostornější, mají doplňkovou výbavu a větší prostor pro nohy. V druhé třídě jsou sedadla většinou uspořádána do menších oddílů (pro 6 - 8 lidí) nebo v prostoru celého vagónu. Některé vlaky nabízí i třídu business.

Jízdní řády

Traťové jízdní řády si můžete stáhnout z webových stránek ve formátu PDF. Stačí zadat konkrétní stanici či číslo tratě. Můžete si sestavit kapesní jízdní řád, stáhnout offline jízdní řád či vyhledávat jízdní řády online.

Detaily jednotlivých spojení můžete sledovat i v mobilní aplikaci Můj vlak, která je ke stažení zdarma (iOS, Android).

Rezervace sedadel u Czech Rail train

Konkrétní sedadlo ve vlaku si můžete jednoduše rezervovat pomocí místenky. Místenku je možné pořídit až 60 dní před odjezdem během nákupu jízdenek. U vnitrostátních spojů si můžete v rámci e-shopu místenku vybrat zdarma. Na většinu spojů není nutné vybírat konkrétní sedadlo, avšak některé vlaky jsou povinně místenkové (např. SuperCity). Více informací o rezervaci sedadel naleznete na tomto odkazu.

Zavazadla u Czech Rail train

U Českých drah můžete zdarma přepravit příruční zavazadlo o maximálních rozměrech 90 x 60 x 40 cm. Toto zavazadlo se musí vejít do určeného prostoru pod vaší sedačkou nebo na polici nad sedačkou. Pokud potřebujete přepravit větší zavazadlo, musíte pro něj zakoupit speciální jízdenku. Kočárek je přepravován zdarma. Přeprava jízdního kola je možná za poplatek.

Servis a komfort u Czech Rail train

Komfort a nabízené služby se liší podle toho, v jaké cestovní třídě máte zakoupenou jízdenku. Cestující v první třídě se mohou těšit na pohodlná a prostorná sedadla, uvítací nápoj a jednoduché občerstvení. Cestující ve standardní třídě si mohou za poplatek zakoupit občerstvení. Na vybraných spojích by mělo být k dispozici WiFi připojení zdarma. Ve vybraných vlacích (Pendolino, railJet, InterPanter) je k dispozici zábavní palubní portál.

Jídlo a pití se společností Czech Rail train

Vybrané spoje zahrnují jídelní vůz, ve kterém si cestující mohou zakoupit kompletní menu, jídla či nápoje. Tyto vlaky jsou v jízdních řádech označeny. Na vybraných trasách (např. Praha - Ostrava) můžete využít službu ČD minibar a zakoupit si drobné občerstvení. Na linkách R13 a R19 je možné zakoupit drobné občerstvení ze svačinových automatů společnosti Delikomat.

Kontakt

České dráhy můžete kontaktovat telefonicky na čísle +420 221 111 122 nebo prostřednictvím emailu info@cd.cz. S uvedenou telefonní linkou se spojte i v případě, že jste si cokoliv ve vlaku zapomněli.

K dispozici je vám také kontaktní formulář na jejich webu, který slouží pro dotazy, pochvaly či stížnosti.

Omezení provozu a výluky

Případná omezení nebo výluky najdete přímo na stránkách Českých drah. Naleznete tam jak soupis plánovaných výluk, tak i neplánovaných mimořádných událostí. Díky funkci vyhledávání si můžete vyfiltrovat omezení pro daný kraj. Stejně tak je možné vyhledat omezení podle čísla vašeho vlaku. Omezení a výluky hledejte na tomto odkazu.

V případě nejasností ohledně omezení, můžete dopravce kontaktovat na telefonní lince +420 221 111 122.

České dráhy e-shop

E-shop společnosti České dráhy naleznete na tomto odkazu. V nabídce si snadno zvolíte, zda chcete nakoupit jednorázovou jízdenku, časovou jízdenku (např. na léto nebo celodenní) či skupinovou jízdenku. České dráhy ve svém e-shopu nabízí i nostalgické výlety parním vlakem např. k Berounce, na Šumave či Posázavím.

Pomocí e-shopu lze pořídit i In Karta s nejrůznějšími slevami.

Mobilní aplikace Můj vlak

Stáhněte si do svého chytrého telefonu nebo tabletu zdarma aplikaci Můj vlak (iOS, Android). Aplikace je šikovným pomocníkem pro cesty v rámci České republiky, na Slovensko či do Německa, Maďarska nebo Rakouska.

V aplikaci si snadno můžete vyhledat jakákoliv spojení a zakoupit jízdenku, kterou stačí uložit do telefonu a ukázat průvodčímu. V aplikaci naleznete informace o vlaku a zvolené stanici - v kolik hodin a z jakého nástupiště vlak odjíždí či případná zpoždění.