Co dělat, když hotel neodpovídá popisu?

Co dělat když hotel neodpovídá popisu? Kompletní návod

Co dělat, když hotel neodpovídá popisu – kompletní návod pro zklamané cestovatele

Těšili jste se na zasloužený odpočinek v hotelu s bazénem a výhledem na moře, ale po příjezdu zjistíte, že bazén je vypuštěný a z okna vidíte jen sousední budovu? Bohužel, situace, kdy ubytování neodpovídá tomu, co bylo inzerováno, není v cestovním ruchu ničím výjimečným. Naše redakce pravidelně dostává desítky dotazů od zklamaných cestovatelů, kteří řeší podobné problémy.

V tomto článku vám poradíme, jak v takové situaci postupovat, na jaká práva se můžete odvolat a jak zvýšit šanci na získání odškodnění. S naším návodem budete vědět, jak efektivně reklamovat pobyt a nenechat si zkazit dovolenou.

Nejčastější problémy s hotely, které neodpovídají popisu

Než se podíváme na konkrétní postupy, je dobré znát nejběžnější situace, se kterými se cestovatelé setkávají. Pokud víte, s čím se potýkají ostatní, lépe poznáte, kdy máte nárok na kompenzaci.

Zavřené nebo nefunkční vybavení

Patří mezi nejčastější problémy, které cestovatelé řeší. Hotel inzeruje lákavé fotky vybavení, které ve skutečnosti:

  • Je mimo provoz (nefunkční bazén, zavřená restaurace)
  • Není dostupné v rezervovaném termínu (sezónní služby)
  • Existuje, ale za příplatek, který nebyl předem uvedený
  • Je sdílené s jinými hotely, přestože to nebylo v popisu zmíněno

Náš tip: Pokud je pro vás nějaká služba nebo vybavení klíčové pro výběr hotelu (např. bazén, posilovna, dětský koutek), vždy si před příjezdem emailem ověřte, zda bude v době vašeho pobytu skutečně k dispozici.

Neshoda s fotografiemi a popisem

  • Zastaralé fotografie, které neukazují současný stav pokojů
  • Fotografie pořízené profesionálními fotografy se širokoúhlými objektivy, díky nimž prostory vypadají mnohem větší
  • Snímky "ukázkových" pokojů, které jsou lépe vybavené než standardní pokoje
  • Vzdálenost od pláže nebo centra města je v realitě mnohem větší, než uvádí popis

Nefungující služby a zařízení v pokoji

  • Klimatizace, která selhává v horkých měsících
  • Nefunkční Wi-Fi, přestože byla inzerována jako dostupná ve všech pokojích
  • Problémy s teplou vodou nebo vodovodním systémem
  • Nefunkční televize, minibar nebo jiné slibované vybavení

Špatné umístění nebo hluk

  • Hotel se nachází u rušné silnice, přestože byl prezentován jako klidné místo
  • Pokoj s "výhledem na moře" ve skutečnosti vyžaduje vyklonění z balkonu a výhled přes další budovy
  • Nedaleká stavba nebo rekonstrukce, o které hotel předem neinformoval
  • Hluk z baru nebo restaurace pod vašimi okny trvající do pozdních nočních hodin

Co dělat okamžitě při zjištění problému

První momenty po zjištění nesrovnalostí jsou klíčové. Správný postup ihned po příjezdu může výrazně zvýšit vaše šance na úspěšné vyřešení situace.

Zdokumentujte skutečný stav

  • Vyfoťte všechny problematické aspekty pokoje nebo hotelu
  • Natočte krátká videa zachycující nefunkční vybavení
  • Poznamenejte si přesný čas a datum, kdy jste problémy zaznamenali
  • Porovnejte realitu s informacemi na webu hotelu nebo rezervačního portálu a udělejte si screenshot původní nabídky (včetně všech slibů a popisů)

Náš tip: Fotografie pořiďte ihned po příchodu na pokoj, ještě než rozbalíte zavazadla. Budete tak mít důkaz o stavu pokoje při převzetí, což může být zásadní při následné reklamaci.

Okamžitě kontaktujte recepci nebo vedení hotelu

  • Slušně, ale jasně vysvětlete, v čem ubytování neodpovídá popisu nebo vašim očekáváním
  • Požádejte o změnu pokoje nebo jiné řešení situace
  • Vysvětlete, že jste si rezervovali konkrétní typ ubytování na základě specifických informací a požadujete to, za co jste zaplatili
  • Vyhněte se emocím a agresivitě, zůstaňte věcní a konstruktivní

Mnoho problémů lze vyřešit jednáním přímo na místě. Personál hotelu si často uvědomuje, že spokojený host je pro jejich reputaci důležitější než držet se striktních pravidel.

Kontaktujte svého poskytovatele rezervace

  • Zavolejte na zákaznickou linku rezervačního portálu (např. Booking.com)
  • Vysvětlete situaci a zeptejte se na možnosti řešení
  • Pošlete jim fotografie a důkazy emailem
  • V případě zájezdu kontaktujte delegáta cestovní kanceláře, který by měl situaci pomoci vyřešit

Mnohé rezervační platformy mají zákaznickou podporu dostupnou 24/7 a mohou intervenovat ve váš prospěch, případně vám pomohou najít alternativní ubytování.

zklamaná žena telefonuje v hotelovém pokoji.jpg

Jak postupovat během pobytu

Pokud se problém nepodařilo vyřešit ihned po příjezdu, je důležité pokračovat v systematickém postupu během celého pobytu.

Průběžně dokumentujte všechny problémy

  • Veďte si deník problémů s přesnými daty a časy
  • Pokračujte ve fotografování a natáčení videa problematických situací
  • Uchovávejte jakoukoliv komunikaci s personálem hotelu (emaily, zprávy)
  • Pokud jsou v hotelu další nespokojení hosté se stejnými problémy, požádejte je o kontakt nebo písemné vyjádření

Trvejte na písemném potvrzení stížnosti

Ústní stížnosti se mohou "ztratit" nebo být zapomenuty. Proto:

  • Požádejte recepci o písemné potvrzení, že jste problém nahlásili
  • Napište formální stížnost a nechte si potvrdit její přijetí
  • Pokud hotel odmítá písemně potvrdit vaši stížnost, pošlete ji emailem a udělejte si screenshot
  • Zjistěte si jména zaměstnanců, se kterými jste problém řešili

Náš tip: Připravte si jednoduchý formulář stížnosti, který můžete na místě vyplnit ve dvou kopiích – jednu pro hotel a jednu pro vás s potvrzením o převzetí.

Buďte otevřeni kompromisnímu řešení

Někdy není možné dosáhnout ideálního řešení, ale hotel může nabídnout určitou kompenzaci:

  • Přestěhování do lepšího pokoje, i když třeba až po několika dnech
  • Bezplatné využití některých služeb, které by jinak byly zpoplatněné
  • Voucher na jídlo nebo nápoje v hotelové restauraci
  • Částečná sleva z ceny pokoje

Zvažte, zda nabídnutá kompenzace odpovídá vašemu zklamání a nepříjemnostem. Někdy je lepší přijmout rozumný kompromis, než trávit dovolenou řešením problémů.

Co dělat po návratu z dovolené

Pokud se problém nepodařilo uspokojivě vyřešit na místě, máte stále několik možností, jak situaci řešit po návratu domů.

Formální reklamace u poskytovatele služby

  • Připravte formální reklamační dopis s přesným popisem problémů
  • Přiložte všechny důkazy – fotografie, videa, písemnou komunikaci
  • Jasně formulujte, jakou nápravu požadujete (vrácení části peněz, kompenzační voucher, atd.)
  • Odešlete reklamaci doporučeným dopisem nebo emailem s potvrzením o doručení

U cestovních kanceláří platí pro podání reklamace zákonná lhůta 1 měsíce od skončení zájezdu, ale doporučujeme podat reklamaci co nejdříve.

Reklamace přes rezervační platformu

  • Přihlaste se ke svému účtu na rezervačním portálu
  • Vyhledejte sekci "Moje rezervace" nebo "Moje cesty"
  • Najděte možnost podat stížnost nebo reklamaci k vaší rezervaci
  • Vyplňte požadované informace a přiložte důkazy

Portály jako Booking.com často vystupují jako prostředník mezi hostem a hotelem a mohou pomoci s vyjednáváním kompenzace.

Možnosti právního řešení

Pokud standardní reklamační postupy selžou, máte několik dalších možností:

  • Obraťte se na Českou obchodní inspekci, která dohlíží na dodržování spotřebitelských práv
  • Využijte mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)
  • Kontaktujte Evropské spotřebitelské centrum (pokud se jedná o hotel v EU)
  • V krajním případě zvažte soudní řešení, zejména pokud se jedná o významnou částku

Před zahájením právních kroků zvažte, zda potenciální kompenzace stojí za investovaný čas a případné finanční náklady.

Recenze a hodnocení

Nebojte se podělit o svou zkušenost s ostatními cestovateli:

  • Napište objektivní recenzi na rezervačních portálech
  • Sdílejte své zkušenosti na cestovatelských fórech
  • Zveřejněte hodnocení na Google Maps nebo TripAdvisoru
  • Pokud hotel reaguje na vaši recenzi, buďte otevřeni dalšímu jednání

Při psaní recenze zůstaňte objektivní a faktičtí. Vyhněte se urážkám nebo přehánění, které by mohlo vést k napadení vaší recenze nebo dokonce právním problémům.

negativní recenze.jpg

Jaká máte práva jako spotřebitel

Znalost vašich práv vám pomůže lépe argumentovat při reklamaci a zvýšit šance na úspěch.

Evropská legislativa na ochranu spotřebitele

V rámci EU máte jako spotřebitel solidní ochranu:

  • Směrnice o nekalých obchodních praktikách zakazuje klamavou reklamu a zavádějící informace
  • Směrnice o právech spotřebitelů vyžaduje, aby byly poskytnuty úplné a přesné informace před uzavřením smlouvy
  • Nařízení o ochraně spotřebitele zajišťuje spolupráci mezi národními úřady při řešení přeshraničních problémů

Při cestách mimo EU se vaše práva řídí místní legislativou, která může poskytovat nižší úroveň ochrany.

Práva při rezervaci přes cestovní kancelář

  • Cestovní kancelář odpovídá za všechny služby zahrnuté v zájezdu, včetně kvality ubytování
  • Máte právo na odstranění vad zájezdu nebo poskytnutí vhodné náhradní služby
  • Při podstatných vadách máte nárok na slevu z ceny zájezdu
  • V extrémních případech můžete od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz

Podle českého zákona o cestovním ruchu má cestovní kancelář povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího podání.

Práva při přímé rezervaci nebo přes OTA

Při rezervaci přímo u hotelu nebo přes online cestovní agentury (OTA):

  • Máte právo na poskytnutí služby v kvalitě, která byla inzerována
  • Pokud služba neodpovídá popisu, jedná se o rozpor s kupní smlouvou
  • Máte právo na opravu služby, přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy v závislosti na závažnosti problému
  • Obchodní podmínky poskytovatele nemohou omezit vaše zákonná práva jako spotřebitele

Jak předcházet problémům s ubytováním

Prevence je vždy lepší než řešení nastalých problémů. Několik jednoduchých kroků před rezervací může výrazně snížit riziko nepříjemného překvapení.

Důkladné ověření hotelu před rezervací

  • Přečtěte si recenze na více různých portálech, nejen na tom, přes který rezervujete
  • Zaměřte se na recenze z nedávné doby, ideálně z podobné sezóny, kdy plánujete pobyt
  • Vyhledejte hotel na Google Maps a prohlédněte si okolí v režimu Street View
  • Zkontrolujte sociální sítě hotelu, kde mohou být aktuálnější fotografie než na rezervačních portálech
  • Hledejte recenze s fotografiemi od hostů, které lépe odráží realitu než profesionální snímky

Náš tip: Vyhledejte hashtag s názvem hotelu na Instagramu nebo TikToku. Často najdete aktuální záběry od hostů, které mohou odhalit pravdivější obraz ubytování.

Komunikace s hotelem před příjezdem

  • Napište hotelu email s žádostí o potvrzení konkrétních služeb, které jsou pro vás důležité
  • Zeptejte se na aktuální stav vybavení (bazén, fitness, restaurace) a případné plánované rekonstrukce
  • Požádejte o upřesnění vzdálenosti k důležitým místům (pláž, centrum, zastávka MHD)
  • Pokud máte speciální požadavky (klidný pokoj, výhled, vyšší patro), komunikujte je předem

Uchovejte si veškerou písemnou komunikaci s hotelem. V případě problémů budete mít důkaz o tom, co vám bylo slíbeno.

Výběr spolehlivých zprostředkovatelů

  • Preferujte renomované rezervační platformy s robustní zákaznickou podporou
  • U cestovních kanceláří ověřte, zda mají platné pojištění proti úpadku
  • Přečtěte si podmínky zrušení rezervace a postup řešení reklamací
  • Zvažte rezervaci přes portály, které nabízejí programy ochrany zákazníka nebo garanci kvality

Některé rezervační platformy mají vlastní klasifikační systémy nebo značky kvality, které mohou sloužit jako dodatečná garance.

žena rezervuje hotel a telefonuje.jpg

Nejčastější mýty a omyly při reklamaci hotelových služeb

Při řešení problémů s hotelem se často setkáváme s mylnými představami, které mohou komplikovat úspěšnou reklamaci.

Mýtus: "Hvězdičky hotelu garantují určitou kvalitu"

  • Systém hvězdiček není celosvětově jednotný – 4* hotel v Egyptě může mít naprosto jinou úroveň než 4* hotel v Německu
  • V některých zemích je klasifikace dobrovolná nebo si ji hotely přidělují samy
  • Hvězdičky hodnotí primárně vybavení a rozsah služeb, nikoli jejich kvalitu nebo aktuální stav
  • Některé rezervační portály používají vlastní hodnocení, které se může lišit od oficiální klasifikace

Místo slepého spoléhání na hvězdičky je lepší číst recenze a prohlédnout si fotografie od hostů, které lépe reflektují skutečnou kvalitu ubytování.

Mýtus: "Nemohu reklamovat, protože jsem využil/a akční cenu"

  • I při rezervaci za akční cenu máte nárok na služby odpovídající popisu
  • Sleva neopravňuje poskytovatele k dodání služby nižší kvality, než bylo inzerováno
  • Pouze pokud byla nižší kvalita výslovně uvedena jako důvod slevy, nemůžete ji reklamovat

Vždy platí, že bez ohledu na cenu máte právo na služby v kvalitě, která byla prezentována v době rezervace.

Mýtus: "Fotografie hotelu jsou jen ilustrační"

  • Fotografie použité pro konkrétní typ pokoje musí odpovídat realitě tohoto pokoje nebo jeho vybavení
  • Pokud jsou fotografie označeny jako "ilustrační", mělo by to být jasně uvedeno
  • Výrazný rozdíl mezi fotografiemi a realitou může být považován za klamavou obchodní praktiku

Současná legislativa vyžaduje, aby online prezentace produktů a služeb byla pravdivá a nezavádějící.

Příklady úspěšných reklamací a kompenzací

Pro lepší představu o tom, co můžete očekávat, uvádíme několik reálných případů, kdy se cestovatelé úspěšně domohli odškodnění.

Případová studie: Nefunkční klimatizace v letním období

Rodina Novákových si zarezervovala dvoutýdenní pobyt v hotelu v Řecku, kde byla explicitně inzerována klimatizace ve všech pokojích. Po příjezdu zjistili, že klimatizace nefunguje, a venkovní teploty přesahovaly 35 °C.

  • Okamžitě kontaktovali recepci a delegáta CK
  • Fotograficky zdokumentovali teploměr v pokoji ukazující 32 °C
  • Denně urgovali opravu a vedli si deník stížností
  • Po návratu podali oficiální reklamaci s požadavkem na 30% slevu z ceny ubytování

Výsledek: Cestovní kancelář uznala pochybení a poskytla rodině 25% slevu z ceny zájezdu plus voucher na slevu 10 % na další zájezd.

Případová studie: Výrazně jiný pokoj než na fotografiích

Pan Svoboda rezervoval pokoj s výhledem na moře přes Booking.com. Po příjezdu mu byl přidělen pokoj s výhledem na parkoviště a interiér byl výrazně zastaralejší než na prezentovaných fotografiích.

  • Pořídil fotografie pokoje a srovnal je s fotografiemi z rezervace
  • Kontaktoval zákaznickou podporu Booking.com přímo z místa pobytu
  • Odmítl navrhovanou alternativu (pokoj ve vedlejším křídle) jako nedostatečnou
  • Trval na dodržení původně rezervovaných parametrů

Výsledek: Booking.com intervenoval u hotelu, který nakonec panu Svobodovi nabídl upgrade do apartmánu s výhledem na moře bez příplatku.

Případová studie: Zavřený bazén bez předchozího upozornění

Paní Horáková si zarezervovala týdenní pobyt v hotelu, jehož hlavním lákadlem byl velký bazén. Po příjezdu zjistila, že bazén je vypuštěný z důvodu údržby, která měla trvat celý týden jejího pobytu.

  • Okamžitě požádala o písemné potvrzení o stavu bazénu
  • Vyfotografovala ceduli s informací o uzavření bazénu
  • Kontaktovala portál, přes který rezervaci provedla
  • Požadovala buď přestěhování do jiného hotelu s funkčním bazénem, nebo výraznou slevu

Výsledek: Hotel nabídl 40% slevu z ceny ubytování a volné využití wellness služeb, které byly běžně zpoplatněné.

Závažné problémy vyžadující okamžité řešení

Některé situace jsou natolik závažné, že vyžadují okamžité a radikální řešení, včetně možnosti změny ubytování nebo předčasného ukončení pobytu.

Zdravotní a bezpečnostní rizika

Pokud ubytování ohrožuje vaše zdraví nebo bezpečnost, máte právo požadovat okamžitou nápravu:

  • Závažné hygienické problémy (výskyt hmyzu, plísně, znečištěná voda)
  • Nebezpečné elektrické instalace nebo zařízení
  • Chybějící nebo nefunkční bezpečnostní prvky (požární hlásiče, únikové cesty)
  • Nedostatečné zabezpečení objektu (nefunkční zámky, rozbitá okna)

V těchto případech okamžitě kontaktujte nejen management hotelu, ale pokud je to nutné, i místní úřady nebo vaši ambasádu.

Kdy a jak odmítnout ubytování

  • Pokud se hotel zásadně liší od rezervace (zcela jiná lokalita, kategorie)
  • Při závažných hygienických problémech, které nelze rychle odstranit
  • Když nabízené ubytování nesplňuje základní standardy obyvatelnosti
  • Pokud hotel nemá vaši rezervaci a nemůže nabídnout adekvátní alternativu

Pokud se rozhodnete odmítnout ubytování:

  • Pořiďte důkladnou fotodokumentaci důvodů vašeho odmítnutí
  • Vyžádejte si písemné potvrzení o tom, že hotel nemohl poskytnout služby dle rezervace
  • Neplatit za služby, které jste nevyužili (nebo požadovat vrácení platby předem)
  • Okamžitě kontaktujte svou cestovní kancelář nebo rezervační portál

Náš tip: Mějte připravený záložní plán pro případ, že budete muset hledat alternativní ubytování na poslední chvíli. Stáhněte si do telefonu aplikace jako Booking.com, které umožňují rychlé vyhledání dostupného ubytování v okolí.

Specifika reklamací podle typu rezervace

Postup při reklamaci se může lišit podle toho, jakým způsobem jste ubytování rezervovali.

Reklamace u cestovní kanceláře

  • Kontaktujte nejprve delegáta v místě pobytu, který má povinnost řešit vaše stížnosti
  • Vyžádejte si reklamační protokol, který společně vyplníte a podepíšete
  • Po návratu podejte písemnou reklamaci do 30 dnů od ukončení zájezdu
  • Přiložte kopii cestovní smlouvy, reklamační protokol a všechny důkazy

Cestovní kancelář má ze zákona povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího doručení.

Reklamace při rezervaci přes OTA

Při rezervaci přes online cestovní agentury (OTA) jako Booking.com:

  • Využijte zákaznickou podporu OTA ještě během pobytu – často mohou intervenovat u hotelu
  • Podejte formální stížnost přes váš účet na daném portálu
  • Dodržujte časové lhůty pro podání stížnosti, které se mohou lišit podle podmínek jednotlivých platforem
  • Komunikujte primárně přes oficiální kanály OTA, abyste měli záznam celé komunikace

Výhodou rezervace přes renomované OTA je často lepší ochrana spotřebitele a možnost mediace sporu.

Reklamace při přímé rezervaci u hotelu

  • Veškeré stížnosti směřujte přímo na management hotelu, ideálně písemně
  • Odkazujte se na konkrétní body z potvrzení rezervace nebo webových stránek hotelu
  • Požadujte písemné vyjádření k vaší stížnosti před odjezdem
  • Po návratu pokračujte v komunikaci emailem pro zachování důkazů

Při přímé rezervaci nemáte výhodu třetí strany, která by mohla mediovat spor, proto je důležité být obzvlášť důsledný v dokumentaci.

zklamaná žena, vyřizování reklamace.jpg

Psychologické aspekty úspěšné reklamace

Způsob, jakým komunikujete a vyjednáváte, může významně ovlivnit výsledek vaší reklamace.

Efektivní komunikace s personálem

  • Zachovejte klid a profesionalitu – křik a agresivita obvykle situaci zhorší
  • Buďte konkrétní – přesně popište, co neodpovídá rezervaci nebo vašim očekáváním
  • Nabídněte řešení – navrhněte, co by pro vás bylo přijatelným vyřešením situace
  • Používejte "já výroky" místo obviňování – "Cítím se zklamaný, protože..." namísto "Vy jste mě podvedli..."

Pamatujte, že personál hotelu často není osobně zodpovědný za problémy, ale může mít pravomoc je řešit.

Vyjednávací strategie pro získání kompenzace

  • Začněte s vyšším požadavkem, než očekáváte – vytvoříte tak prostor pro kompromis
  • Zdůrazněte svou loajalitu – pokud jste stálým hostem nebo máte v plánu se vrátit
  • Nabídněte win-win řešení – například přijetí voucheru na budoucí pobyt místo vrácení peněz
  • Stanovte si jasnou dolní hranici, pod kterou nejste ochotni jít

Náš tip: Než začnete vyjednávat, udělejte si "domácí úkol" – zjistěte, jaké kompenzace byly poskytnuty v podobných případech, abyste měli představu o realistických možnostech.

Kdy eskalovat problém k vyššímu managementu

  • Pokud personál první linie nemá pravomoc vyřešit váš problém
  • Když nabízená řešení jsou zjevně nedostatečná vzhledem k závažnosti problému
  • Pokud se setkáváte s ignorováním nebo bagatelizováním vašich stížností
  • Při opakovaných slibech nápravy, které nejsou plněny

Při eskalaci vždy shrňte dosavadní průběh řešení a uveďte, proč považujete nabízená řešení za nedostatečná.

Dlouhodobé následky a prevence do budoucna

Zkušenost s problematickým ubytováním může být nepříjemná, ale lze z ní vytěžit cenné poznatky pro budoucí cesty.

Aktualizace recenzí a zpětná vazba

  • Napište podrobnou a objektivní recenzi na relevantních platformách
  • Aktualizujte svou recenzi, pokud hotel nebo cestovní kancelář situaci uspokojivě vyřešili
  • Poskytněte zpětnou vazbu rezervačnímu portálu ohledně přesnosti informací
  • Zmiňte nejen negativa, ale i pozitivní aspekty, pokud takové byly

Férové recenze pomáhají zlepšovat kvalitu služeb a chrání ostatní cestovatele před podobnými zklamáními.

Vytvoření osobního systému ověřování hotelů

Na základě získaných zkušeností si vytvořte vlastní systém:

  • Seznam otázek, které vždy položíte hotelu před rezervací
  • Kontrolní seznam aspektů, které jsou pro vás osobně důležité
  • Portfolio spolehlivých zdrojů informací o ubytování
  • Ukládejte si screenshoty nabídek a potvrzení rezervací

Personalizovaný systém ověřování vám pomůže vyhnout se opakování negativních zkušeností.

Závěrečné shrnutí a checklist pro cestovatele

Checklist pro okamžitou reakci

  • Zdokumentujte problémy fotografiemi a videi
  • Ihned kontaktujte recepci nebo management hotelu
  • Požádejte o písemné potvrzení vaší stížnosti
  • Kontaktujte cestovní kancelář nebo rezervační portál
  • Zvažte kompromisní řešení, pokud je nabídnuto
  • V případě závažných problémů zvažte změnu ubytování

Checklist pro období po návratu

  • Podejte formální reklamaci do 30 dnů (u cestovních kanceláří)
  • Přiložte veškerou dokumentaci a důkazy
  • Jasně formulujte požadovanou kompenzaci
  • Sledujte lhůty pro odpověď a případně urgujte
  • V případě neuspokojivého řešení zvažte další kroky (spotřebitelské organizace, právní cesta)
  • Napište objektivní recenzi na relevantních platformách

Pamatujte, že za služby, které jste si zaplatili, máte právo požadovat odpovídající kvalitu. Nenechte si zkazit dovolenou, ale zároveň přistupujte k řešení problémů konstruktivně a s realistickými očekáváními.

S dobrou přípravou, znalostí svých práv a správným postupem při reklamaci můžete minimalizovat nepříjemnosti a v mnoha případech dosáhnout odpovídající kompenzace. Přejeme vám, abyste podobné situace museli řešit co nejméně, a aby vaše cestovatelské zkušenosti byly převážně pozitivní!