Ztracené zavazadlo po příletu, jak to řešit?

Ztracené zavazadlo po příletu, jak to řešit?

Ztracené zavazadlo nebývá příliš častou záležitostí, docela často se však zpozdí. Co dělat, jak to řešit a na co máte nárok?

Zavazadlo nedorazilo?

Pokud vaše zavazadlo nedorazilo na pás je potřeba nejprve navštívit okénko reklamací. Může jich být několik rozdělených dle společností, které jsou buďto vylepeny nebo vypsány u přepážky.
Zde je třeba nahlásit, že se vaše zavazadlo pohřešuje. Popíšete, jak vypadá, nahlásíte, kde zůstáváte a váš kontakt. Důležité je nevyhazovat váš palubní lístek, budete ho potřebovat.
V případě, že neumíte anglicky, mají často na přepážce kdispozici obrázky, na které ukážete a paní nebo pán zavazadlo podle nich popíšou. Do ruky dostanete PIR, potvrzení, že vaše zavazadlo nedorazilo do cílové stanice.

<

Co dál?

Nyní se bude zavazadlo hledat a letecká společnost se jistě bude snažit. Teď máte nárok na okamžitou pomoc, což je příspěvek na nákup hygienických potřeb a jiných nezbytností, vždy je nutné si od všeho, co zakoupíte nechávat účet a následně vymáhat po letecké společnosti utracenou částku.
Myslete na to, že se jedná o náklady nezbytně nutné. Můžou to být také například plavky při dovolené vlétě nebo oblečení na pracovní večeři.

Pokud se zavazadlo nenajde do 21 dní je považováno za ztracené a můžete požadovat náhradu škody po dopravci. Většinou je to do výše kolem 33000, ale každou jednotlivou položku je nutné doložit účtem. Elektronika se neproplácí.

V případě, že vezete zavazadlo svyšší hodnotou je lepší si jej připojistit.

Náhrada škody?

Náhradu škody je nutné vyžadovat písemně a stojí to opravdu hodně času a často i nervů.
Při zpoždění zavazadlo nahrajte do emailu kopie účtů, vypište vše, co jste si museli zakoupit, přidejte jméno, adresu a číslo bankovního spojení.

U ztracených zavazadel, bývá často nutné vyplnit elektronický formulář, kde zavazadlo popíšete, včetně jeho ceny, napíšete konkrétní obsah zavazadla, přiložíte účty a opět bankovní spojení, jméno a adresu.

Doporučuji občas letecké společnosti zavolat jak je na tom vaše reklamace, občas ji totiž ztratí, zpozdí se, něco jim není jasné apod.

Ačkoli je ztráta zavazadla jistě nepříjemnou záležitostí, která dokáže zničit dovolenou, není třeba se letecké dopravy obávat. Ztratí se opravdu jen velmi malé procento zavazadel.