SRÍ LANKA – ideální země pro cestovatele začátečníky III.

MIRISSA – moře

Po sestupu z Adam’s Peaku nastupujeme do auta a za 15000LKR/osoba jedeme kmoři do MIRISSI.Jinak bychom museli zpět do Colomba a odtud vlakem.Cca 2 dny.Takhle jedeme asi 6 hodin a vystupujeme vMirisse.

Bydlíme za 2000LKR vmalém penzionu.Domácí vpatře,my vpřízemí.K moři chodíme přes silnici,ale vůbec to nevadí.

No,nevím,jestli tenhle urychlený přesun bylo to pravé ořechové. Za těch 6 hodin,kdy jenom sedíme vautě jsem dokonale ztuhla a moje nohy…..toť kapitola sama o sobě. Jsou totálně namožené,z kopce couvám,přes práh chodím pozadu.

Po třech dnech,kdy už to vypadalo pro mé nohy nadějně jsme dostali naprosto obludný nápad.Pojedeme na poštu a zpátky ten kousek dojdeme pěšky.Šli jsme asi 4 hodiny.Z kopce,do kopce,přes vodu,přes skály,mezi vzrostlými akáciemi.

Co myslíte,co na ten výlet moje nohy.Správně,opět totálně zničené.Při jednom přechodu či spíše přelezu skály vzátoce jsem zcela nefalšovaně brečela bolestí.To se mi nestává,když už brečím,tak zásadně vzteky.Jen takový detail – na nohou jsme měli žabky.Ideální obuv na výlet do divočiny.

Na spaní je třeba moskytiéra.V pokojích máme.Občas prší – no, jsme vtropech.Pak se moskytům dobře daří.Bez silného repelentu sem kmoři vůbec nejezděte.

Jsou tady vidět rozpadlé budovy po vlně tsunami zroku 2004.Setkáváme se zlidmi,kterým při tom zemřeli blízcí.Je to smutné.

Jedeme se podívat do městečka GALLE.

Jako správný přístav má i tento pevnost,maják a prodej ryb.Ne sice vtržnici,ale přímo na ulici.Co mě osobně zaujalo nejvíce – naprosto úžasná zmrzlina.No nekupte si,když je venku 35°C ve stínu.

Rybáři vyjíždějí každý den na moře na,občas,až zvláštních plavidlech.

Někteří nejedou nikam,ale sedí na“kůlech“a chytají ryby zmoře přímo.Je nám záhadou,jak se na tom „posezu“udrží.

Srí Lanka je vyhledávanou destinací pro milovníky jízdy ve vlnách.Ty jsou tady opravdu „husté“.Někteří šikovní „jezdci“jízdu ustojí dlouho.Já bych se ani nerozjela.

Na trhu kupujeme červené banány.Chuťově něco mezi ananasem a banánem.Mňam,mňam.

ZJižní Asie si vždycky vozíme koření.Je tomu tak i ze Srí Lanky.Vznikl ale obvyklý problém,která koření koupit a kolik.Čichové buňky by chtěly všechno,ale rozum velí ….brzdi.A zvítězil.

Vše ale jednou končí.Nastal den,kdy zostrova odjíždíme zpět do reality.Bylo tady krásně a určitě se vrátíme.