Španělská Costa Blanca – Díl 4. – Alicante, Calpe, Jávea

Ne náhodou jsme se vydali do Alicante 23. června, o Svatojánské noci na 24. června se totiž vAlicante pálí ninots, nádherné alegorické figuríny zpapírové hmoty. Do města jsme vyrazili už ráno. Vklidu jsme si chtěli prohlédnout centrum města a také všechny barevné figuríny.

Bohužel stejný nápad jako my měli asi všichni turisté na pobřeží Costa Blanca. Vokolí Alicante a následně pak i ve středu města nastal naprostý dopravní kolaps. Cesta zPolopu do Alicante trvající běžně hodinu po rychlostní cestě trvala tentokrát dvě hodiny a ještě nás pak čekala další hodina popojíždění vkolonách vcentru města. Zaparkovat někde na ulici se ukázalo jako naprosto nerealistické očekávání, volno bylo jen vplaceném parkovacím domě.

Alicante je vlastně takovým nepsaným hlavním městem pobřeží Costa Blanca. Na pokraji starého města se vypíná pevnost Castillo de Santa Bárbara (parkování u hradu naopak překvapivě nebyl vůbec problém). Pevnost stojí na římských základech, dnešní podoba však pochází zdoby krále Filipa II. ze 16. století. Kromě samotné pevnosti stojí za to i nádherné výhledy na město, které se Vám odsud naskytnou!

Městská promenáda vede podél velkého přístavu, za přístavem začíná pláž Platja El Postiguét. Mým hlavním cílem byla prohlídka figurín, Míšu ale očividně zajímala jen pláž. No nedivím se, venku bylo kolem 30 stupňů… Večerní pálení figurín jsme tedy oželeli, stačilo nám si je prohlídnout přes den a vyrazili jsme kmoři.

Přeplněná pláž vAlicante nás nelákala, skončili jsme tedy vPlatja de Sant Juan. I tady měli pěkně barevné figuríny, ale už zde nebylo přeturistováno. Samotné město je moderní, hotel vedle hotelu a nic pozoruhodného jsme na něm neshledali. Zato široká písečná pláž shodně pozvolným vstupem do vody se ukázala jako ideální pro děti. Jako na většině pláží vokolí, i zde byly průlezky pro děti a nezbytné zázemí (toalety, restaurace), jen opět chyběl kousek stínu.

Na výjezdu změsta jsme narazili na dětský zábavní park (měl dokonce zrovna slevovou akci na vstupné) a tady jsme se vyřádili. Jo, já taky! Svezla jsem se sMíšou na motokáře. Celkově doporučuji, ceny příjemné, výběr atrakcí poměrně velký.

Poslední dny na Costa Blance jsme vyrazili do dalších dvou měst, které jsou dle průvodců zajímavé, a to do měst Calpe a Jávea. Calpe je fotogenické město díky mohutnému skalisku Peňón de Ifach. Oblíbené turistické letovisko se rozkládá na úpatí tohoto skaliska. Přiznám se, že krom výhledu na Peňón de Ifach mě Calpe ničím moc neoslovilo.

Zato změsta Jávea jsem byla nadšená!

Už samotný příjezd kměstu od Calpe byl panoramatický. Na krásné písečné pláži spozvolným vstupem do vody mezi Cap de Sant Martí a Cap Sant Antoni jsme zakotvili téměř na celý den.

Podél pláže vede promenáda sobchůdky, restauracemi, bary, cukrárnou a každé odpoledne je promenáda také plná stánků se suvenýry.

Pláž je posetá dětskými průlezkami, takže opravdu se tady děti zabaví na dlouho. Směrem do vnitrozemí leží staré město Jávea sgotickým kostelem Iglesia de San Bartolomé z15. stol.

Při cestě zpět změsta Jávea jsme udělali zastávku na nedalekém Cap de la Nau.

Doporučuju! U majáku jsou krásné výhledy na okolní skaliska. Posedět můžete i vrestauraci vedle majáku.