Poškozené zavazadlo a jak to řešit?

Poškozené zavazadlo a jak to řešit?

Po dlouhém a únavném letu na páse přijelo vaše zavazadlo a chybí mu kolečko? Je otlučené nebo má rozbitý zip? Nemusíte si hned kupovat nové zavazadlo, za váš kufr během přepravy zodpovídá dopravce a ten je povinný vám ho opravit nebo poslat nový.

Důležité je kontaktovat reklamační oddělení nejpozději 7 dnů od příletu. Nám se dokonce stalo, že jsme si vzali kufr, na místě ho nezkontrolovali, ale chybějící nožičky jsme si všimli až před letištěm, naštěstí si nás všimla náhodou kolemjdoucí policistka a zavolala na reklamní oddělení a kufr nám reklamovali, i když nebyl nahlášený ihned po příletu u přepážky.

<

Moje zavazadlo přijelo požkozené?

Ihned po příletu kontaktujte oddělení reklamací. Nachází se na letišti někde poblíž oněch pásů, kde jste si zavazadlo vyzvedli. Je označena jako reklamace zavazadel (baggage reclaim), kolem jsou vyznačené letecké společnosti, někdy mají různé společnosti různé přepážky, zde vám pomůžou, budou chtít popsat závady kufru, jeho barvu, materiál a přibližnou hodnotu. Poté vydají formulář potvrzující požkození zavazadla s referenčním číslem reklamace.
Ten si uschovejte a nevyhazujte pro jistotu ani palubní vstupenku, kde máte přilepené papírky od zavazadla, občas je vyžadují taky.
Teď můžete opustit letiště.

Co musím udělat doma?

Nejpozději do týdne napiště email společnosti, která vaše zavazadlo poškodila. Uveďte vaše jméno, adresu, číslo reklamace, přiložte fotky jak je zavazadlo poškozeno. Email najdete na reklamačním formuláři.

Odpověď většinou příjde během několika dnů a může požadovat účtenku, aby jste potvrdili hodnotu kufru, ale to bývá málokdy.

Letecká společnost se rozhodne zda má cenu vaše zavazadlo opravit, v tom případě pro něj pošle kurýra, kufr opraví a zase vám ho vrátí zpátky domů.
Většinou se ale posílat kurýra a opravovat nevyplácí. Ve zpětné odpovědi vám letecká společnost pošle odkaz na kufr v přibližné hodnotě toho vašeho, kde si můžete vybrat například jeho barvu.
Také to většinou bývá kufr mírně dražší než je váš, což vám alespoň vynahradí problémy.

Co dál?

Teď už vám zbývá pouze odepsat letecké společnosti, že souhlasíte s kufrem, který vám nabízejí, vybrat a barvu a počkat.
Pošlou vám jej domů během několika dnů či týdnů. Nejkratší čas, který jsme čekali na kufr byl pouhých pět dnů, když započítám dvoudenní komunikaci ohledně výběru kufru a zaslání původního emailu společnosti FlyDubai. U té samé společnosti jsme zažili také nejdelší čekání a to skoro tři měsíce, takže je to opravdu velmi individuální. Ale není čeho se bát. Zavazadlo určitě příjde.

Poškodilo se vám zavazadlo? Máte své vlastní tipy jak to řešit? Podělte se s ostatními.