Květnová Malta s malým Míšou – Díl V. – Ghajn Tuffieha Bay, Birzebbuga, Marsaxlokk

Pátý den ránonás na Maltě čeká opět překvapení. Ještě spíme, když někdo bouchá na dveře. Když bouchání neustává ani po pár minutách, otevírám. Paní recepční. Moc se omlouvá, ale musíme se opět přestěhovat!

Nestačím se divit. A to se guesthouse chlubí výbornou známkou zBookingu. Na výběr dostáváme buď menší a opět horší pokoj vtomto guesthousu nebo se můžeme přestěhovat úplně jinam do jiného guesthousu a tam to budeme mít i se snídaní. Volím tedy druhou možnost.

Jsem trochu rozčarovaná ztoho, že kus dalšího dne (který jsme mohli strávit příjemněji) strávím balením všech věcí a přenášením je jinam. Ale náladu si zkazit nenechám. Raději ještě před přestěhováním odcházím na recepci stím, že bych ráda slíbenou (pozdní) snídani už dnes. Dostáváme ji a pak už se stěhujeme. Nový guesthouse je vBugibbě, blíž kmoři, ale dál kautobusovému nádraží. Než se nám podaří vyrazit na výlet do zátoky Ghajn Tuffieha Bay, je už poledne.

Ghajn Tuffieha Bay je nádherná zátoka lemovaná zjedné strany útesy a zdruhé strany hotely. Na útesu nad pláží se tyčí hláska ze 17. století. Autobus zastavuje nahoře nad pláží. Cesta kpláži je lemována stánky sobčerstvením. Na pláži je možnost zapůjčení lehátek a slunečníků. Je zde také možnost vodních sportů.

Ač je zátoka opravdu krásná, idylku nám kazí studený vítr, vlny a studené moře. Do vody se nám za takových podmínek moc nechce. Míša si tedy jen hraje na pláži a asi po hodině odjíždíme súmyslem podívat se na některou jinou pláž ostrova, na níž jsme ještě nebyli. Najít na ostrově pláž je trochu oříšek, protože jich tu moc není.

Nakonec míříme až na východ ostrova do města Birzebbuga. I když by to podle kilometrů měl být kousek, trmácíme se autobusy skoro 2 hodiny, než konečně přijíždíme na místo. Autobusy jedou krokem a motají se uličkami měst. Lituji řidiče aut, kteří vkolonách popojíždějí také krokem.

Zokýnka sleduji maltskou krajinu. Ostrov je rovinatý, vyprahlý a neúrodný. Vblízkosti Birzebbugy začíná průmyslová část ostrova. Do autobusu nasedají dělníci zokolních fabrik, turistů ubývá. Začínám mít obavy, kam to vlastně jedeme.

Samotná Birzebbuga leží u nákladního přístavu Kalafrana. I přes to je moře na zdejší písečné pláži Pretty Bay čisté. Krom toho zde nejsou vlny, nefouká vítr, vstup do moře je pozvolný tak akorát a hlavně voda je příjemně teplá. Na koupání tedy ideální.

Radost mi trochu kazí zjištění, že jsem vtom ranním stěhovacím spěchu zabalila plavky do nesprávného batohu a ssebou tedy žádné nemám. No co už, plavu vkalhotkách 🙂

Pořádně vymáchaní se odbíráme na blízké dětské hřiště a pak už míříme autobusem do nedalekého vyhlášeného městečka Marsaxlokk. Protože už se ale blíží večer a mám obavy, abychom stihli ve Vallettě některý zposledních busů do Bugibby, moc dlouho se zde nezdržujeme. Rybářská vesnice Marsaxlokk je vyhlášená svými restauracemi srybími specialitami a barevnými rybářskými čluny kotvícími vzátoce. Každý den se zde konají trhy. Vneděli můžete nakoupit na trhu rybím. Městečko je poklidné, turistů zde moc není. Malebnost zátoky ale hyzdí blízká elektrárna.

Zpět do Valletty přijíždíme až o půl osmé večer a naštěstí hned navazuje autobus do Bugibby. Vrestauraci našeho nového guesthousu si ještě dáváme pizzu smořskými plody, těstoviny (spolu spitím za cca 16 EUR) a pak už jdeme spát.

Co bude dál? To se dozvíte vpokračování tohoto cestopisu.