V blízké době jste měli vyrazit na dovolenou s cestovní kanceláří, plány vám ale překazil koronavirus? V tomto článku shrnujeme odpovědi na nejčastější otázky, jaké se ohledně zájezdů od CK a opatření proti šíření COVID-19 objevují.

 

 

Na dovolenou mám odletět v blízké době, byl ale vyhlášený nouzový stav a já nemůžu vycestovat.

Není třeba panikařit, o zaplacenou dovolenou nepřijdete. Podle § 2535 občanského zákoníku máte právo na odstoupení od smlouvy, a to bez placení odstupného.

Jak tedy postupovat? Cestovní kancelář vám pravděpodobně nabídne změnu termínu, případně destinace. Dovolenou si tedy můžete posunout na pozdější dobu. Pokud se nedomluvíte, máte právo od cestovní kanceláře požadovat vrácení celé zaplacené částky, často v podobě poukazu na příští dovolenou.

Počítejte s tím, že cestovní kanceláře jsou teď zavaleny dotazy a žádostmi o storno. Než je budete kontaktovat, podívejte se na jejich stránky, zda na nich nenajdete podrobnější pokyny. Řada CK například žádá, abyste je jako první nekontaktovali vy, ale počkali na e-mail / telefon od některého ze zaměstnanců.

 

Na dovolenou mám vyrazit až za delší dobu, například o letních prázdninách, ale mám strach a rád bych ji zrušil.

Pokud zájezd zrušíte nyní, cestovní kancelář má právo požadovat zaplacení odstupného. Výška dané částky není jednotná, většinou se jedná o několik jednotek až desítek procent z ceny zájezdu. Danou informaci najdete v uzavřené smlouvě.

Vzhledem k tomu bychom vám doporučili dovolenou zatím nerušit. Mohou nastat dvě situace: 1. šíření koronaviru se podaří rychle zastavit a vy na dovolenou vycestujete v naprostém klidu. 2. dojde k prodloužení přijatých opatření (stále bude platit zákaz vycestování či zákaz vstupu do některých států) a cestovní kancelář vám pak umožní změnu termínu, případně vrátí plnou částku.

 

Již jsem byl na dovolené, když Česká republika vyhlásila nouzový stav a zákaz vycestování.

Pokud v ČR máte trvalý pobyt, návrat vám samozřejmě bude umožněn. Je ale třeba počítat s možnou nařízenou karanténou. Také je třeba věnovat pozornost rozsáhlému rušení letů, váš původně avizovaný spoj tak může být změněn. Řiďte se pokyny svého delegáta, případně kontaktujte cestovní kancelář.

 

Z dovolené přilétám na zahraniční letiště (nejčastěji Vídeň či Mnichov).

Vzhledem ke zrušení mezinárodních autobusových a vlakových spojů se nemůžete spoléhat na hromadnou dopravu. Máte dvě možnosti. Pro odvoz na hranice můžete využít služeb taxi, uber apod., hranici pěšky překročit a dál se dopravit s pomocí rodinného příslušníka/taxi/hromadné dopravy.

Rodinný příslušník vás také může vyzvednout až na letišti. Hraniční kontrole musí předložit vaši palubní vstupenku, kontrola ho poté nechá hranice přejet.

 

Musel jsem zrušit dovolenou, někdy bych ji ale rád absolvoval. 

Ať budeme sebepozitivnější, vzhledem k nevyzpytatelnosti vývoje situace za nás nedoporučujeme rezervovat zájezd na nejbližší cca 2 měsíce. I z toho důvodu vás na našich stránkách nyní budeme upozorňovat na tzv. first minute zájezdy. U mnohých z nich nyní navíc Invia nabízí možnost zaplatit pouze zálohu, zbytek doplatíte až před odjezdem. Za současné situace je dobré tuto možnost využít.

Druhou možností je, že počkáte na uklidnění situace a teprve poté zakoupíte tzv. last minute zájezd. Až to bude možné, na všechny výhodné nabídky vás upozorníme.

 

Covid-19: Zájezdy od CK a nárok na vrácení peněz
Štítky:

25 komentářů u „Covid-19: Zájezdy od CK a nárok na vrácení peněz

    • 14.3.2020 (19:43)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, my radíme zatím vyčkat a červnovou dovolenou nerušit. Do té doby se situace může úplně změnit, třeba ještě bez problému odcestujete (v to doufáme :-)).

      Reagovat
        • 15.3.2020 (14:44)
          Trvalý odkaz

          Dobrý den, i Vám bych zatím doporučila počkat a začít to řešit až s blížícím se termínem dovolené. Teď nikdo nemůže s jistotou říct, jak se celá situace bude vyvíjet. I když jsou aktuální opatření taková, jaká jsou, 3 měsíce je ještě dlouhá doba, vše se může změnit.

          Reagovat
  • 14.3.2020 (22:01)
    Trvalý odkaz

    Mam zaplaceny zajezd do Egypta na plavbu po Nilu s odletem 25.3.,nevim co se bude dit,na co mam vlastne narok.Dekuji Kohoutova

    Reagovat
    • 15.3.2020 (8:23)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, mrkněte přímo na stránky dané cestovky, u které jste zájezd zakoupila. Pokud tam nemají podrobnější pokyny, kontaktujte je. Můžete se domluvit na pozdějším termínu odletu nebo získat zaplacenou částku zpět.

      Reagovat
  • 15.3.2020 (7:36)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, mnohokrát děkuju za shrnutí situace. Je nás mnoho, kteří si pokládáme otázku zda zrušit, či nezrušit a navíc, aby nás to „moc nebolelo“ (finančně nezasáhlo).
    My máme pro letošní rok rezervované 2 dovolené. Jedna přes CK, zde je postup jasný a druhá solo po vlastní ose s rezervací ubytování přes Booking. Máme plně uhrazenou rezervaci vily ve Španělsku – Malaga s bez možnosti zrušení, resp. – non refunable.
    Kontaktovali jsme Booking ohledně možností, které se nám nabízí. Španělsko- velmi rizikové – zákaz vycházení – stav nouze a ČR zakazuje vycestovat.
    Nejde tedy o to, že bychom nechtěli na dorazit, ale o to, že nemůžeme! Nutno dodat, abychom byli fér, že dovču máme až v červenci. Ale přesto, stávající pomínky neumožňují oboustranně realizovat „obchod“. Přesto nám bylo řečeno „We are very sorry…“, ale pokud nedorazíte, storno poplatek 100%. To mi přijde nemorální. Co si o tom myslíte? Jaké máte zkušenosti? A co na to zákon? Moc děkuji za odpověď, Míša Cymbálová

    Reagovat
    • 15.3.2020 (8:33)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, pokud máte danou dovolenou zarezervovanou na červenec, zatím opravdu doporučuju jediné – počkat. Jakkoliv se aktuální situace může zdát děsivá, nikdo z nás nyní neví, jak to bude vypadat za několik měsíců. Situace se do té doby může výrazně obrátit k lepšímu a vy dovolenou ve Španělsku budete moci strávit v úplném klidu. Kdyby to tak nedopadlo a s blížícím se termínem vaší dovolení dál platily stávající zákazy, podpora Bookingu pak k tomu také bude přistupovat jinak.

      Reagovat
      • 15.3.2020 (10:10)
        Trvalý odkaz

        Díky moc za bleskovou odpověď 🙂 MC

        Reagovat
  • 15.3.2020 (14:29)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, mi jsem si koupili dovoleno od německé společnosti doletět jsme měli z Vídně a to teť 22.3. jelikož nemůžeme vycestovat tak jsme chtěli odložit na jiný termín to nám nebilo umožněno a u storna nám vrátí pouze 500 na osobu a dovolená nás stala 20 000 Kč

    Reagovat
    • 15.3.2020 (15:00)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, v tomto případě se to řeší podle práva země pořádající CK, tzn. podle Německa. Nezbývá tak nic jiného, než to individuálně řešit s cestovkou / českým zástupcem agentury, přes kterou jste zájezd zakoupili.

      Reagovat
  • 15.3.2020 (20:32)
    Trvalý odkaz

    Dobrý večer, máme koupenou dovolenou do Kakabrie od11.6. na first minute, do konce března muzeme zrusit za 1500/os.( jsme 3) a nebo pozdeji za vyšší storno poplatky.. co dělat?

    Reagovat
    • 16.3.2020 (9:09)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, tohle je na Vás. Naše obecné doporučení k dovoleným, na které máte vyrazit až za delší dobu, je počkat, jak se situace bude dál vyvíjet. Kdyby v červnu platila aktuální nařízení, tzn. úplný zákaz vycestovat z ČR, cestovní kancelář to bude řešit. Samozřejmě pokud budete víc v klidu, když zájezd už teď zrušíte, můžete postupovat tak. Zkuste se také podívat na stránky dané CK, zda nenajdete podrobnější pokyny přímo od ní.

      Reagovat
    • 16.3.2020 (11:19)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den.
      Chtěli by jsme se zeptat ,jsme s manželem na dovolené v Hurgade a slyšeli jsme že má být problém s letadlem na zpět. Máme odlétat ve čtvrtek,včera nám delegát řekl že možná už ve středu a dnes řekl že neví. Chceme se tedy zeptat jaká je situace. Děkujeme za ochotu

      Reagovat
      • 16.3.2020 (11:48)
        Trvalý odkaz

        Dobrý den, tohle je plně v kompetenci cestovní kanceláře. O všem komunikujte s delegátem. Je to náročná situace i pro CK, věřím ale, že jakmile budou mít potřebné informace, dozvíte se to. Přeju co nejpříjemnější zbytek dovolené.

        Reagovat
  • 16.3.2020 (19:18)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, nemáte prosím info o postupu a možností vrácení za:Ubytování v soukromí v ČR, zaplaceno 30 % ceny pobytu jako záloha. Na webu neuvádějí žádné obchodní podmínky. Lze požadovat vrácení zálohy vzhledem k nouzovém stavu a zákazu pohybu mimo bydliště a práci? Děkuji

    Reagovat
  • 17.3.2020 (18:13)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, máme zakoupený zájezd na Mauricius s odletem 21.3.2020, původně jsme mysleli, že změníme jen termín, ale příplatek 2300 Kč za osobu už nechceme doplatit. Když jsme s tím nesouhlasili po tahanicích nám nabídli vrátit částku za pobyt, ale letenky buď stornovat za obrovský poplatek nebo voucher s planosti 1 rok, prý letecká společnost nenabízí jiné možnosti. Jak by jsem to měla řešit? Děkuji

    Reagovat
  • 22.3.2020 (7:58)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den .Máme částečně zaplacenou dovolenou od CK Invia do Turecka .Odlet je 13.5. Do dnešního dne nikdo neaktualizoval stav ohledně Covid.19 ? Máme velkou obavu o naše zdraví vzhledem k našemu věku ( 66 ,69 ). Ani situace ohledně tohoto problému není v naší republice dobrá. Jaké je ,prosím řešení. Děkuji.
    .

    Reagovat
    • 23.3.2020 (12:55)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, cestovní kanceláře toho v současné době mají hodně a řeší to proto od těch nejaktuálnějších zájezdů. Zároveň nikdo neví, jak bude situace vypadat v květnu. Vy tak můžete zatím počkat, pokud by stávající opatření platila i v době blížícího se termínu vašeho odletu, cestovní kancelář to s Vámi bude řešit. Pokud budete chtít zájezd zrušit ihned, doporučuju předtím kouknout do smlouvy, ať zjistíte, zda se vás týkají storno poplatky a v jaké výši.

      Reagovat
  • 24.3.2020 (10:41)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, v současné době řeším, zda doplatit dovolenou, která se koná začátkem července. Situace nevypovídá o tom, že by se aktuální stav změnil a paní z cestovní kanceláře mi razantně nabídla dvě možnosti, a to, buď doplatit do konce března danou částku a nebo dovolenou zrušit a doplatit storno poplatek. Momentálně se mi nejeví ani jedna z možností přijatelná, protože v obou případech jsem nucena platit. Je možnost platební podmínky posunout? CK po mě chce důvěru a chce vyčkávat, ale to já vyžaduji přece také. Jak mám situaci řešit?

    Reagovat
    • 24.3.2020 (13:48)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, u většiny cestovních kanceláří opravdu bohužel není možné platbu posunout a máte ony dvě možnosti, o kterých Vás již informovala paní z CK. Pokud aktuální storno není nízké, osobně bych také počkala, jak to v červenci bude vypadat. Kdyby stále nebylo možné odcestovat, CK Vám nabídne změnu termínu, případně vrácení zaplacené částky (často formou poukazu, který si pak vyberete na jinou dovolenou).

      Reagovat
  • 25.3.2020 (20:54)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, mám zaplacenou dovolenou u CK Eximtours na Kapverdské ostrovy na termín 1-9. května 2020. V současné době se tam objevují první známky nákazy a zavírají ostrov Boa Vista, kam mám cestovat. Chci se zeptat zdat mám nárok na storno dovolené bez placení storno poplatku.

    Děkuji

    Zuzana

    Reagovat
    • 26.3.2020 (21:36)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, pokud teď stornujete dovolenou, budou se Vás týkat takové storno poplatky, jaké máte uvedené ve smlouvě. Osobně bych tedy určitě počkala, až se přiblíží termín dovolené a ozve se Vám někdo z cestovní kanceláře s nabídkou změny termínu, případně vrácením peněz např. formou poukazu (to už každá CK řeší individuálně).

      Reagovat
  • 26.3.2020 (7:47)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, koupili jsme si pobyt v Turecku přes CK s odletem 24.5.2020. Máme zaplacené zálohy a stonovat již nemůžeme, platili bychom velké storno poplatky. Do 19.4. máme doplatit zbytek částky za pobyt, což je pro 3 osoby velká částka. Má logiku platit doplatek, když stejně asi 24.5. k odletu do ciziny nedojde? Přijde nám to zbytečné posílat CK tolik peněz,když stejně zájezd bude asi zrušen a nebude se moci cestovat do zahraničí. Pak máme taky problém, jelikož do Turecka je nutný cestovní pas,který si nyní nemůžeme na úřadu vyřídit, jelikož je zavřený. Jak toto řešit, jsme zoufalí? Také nechápeme, proč není Turecko na seznamu rizikových zemí, když i tam je velký výskzt koronaviru a také hodně mrtvých. Děkuji za odpověď.

    Reagovat
    • 26.3.2020 (21:54)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, s konkrétními dotazy bych Vám doporučila obrátit se na cestovní kancelář. Obecně ale většina CK neumožňuje odklad platby, tzn. do 19. dubna pravděpodobně budete muset doplatit zbývající částku. Pokud ale dál bude platit aktuální situace, CK se Vám s blížícím se termínem ozve a domluví se na dalším postupu. Většinou nabídnou posunutí termínu, případně vrácení peněz (často formou poukazu na další zájezd). Lhůta pro vydání klasického cestovního pasu je pak 30 dní (většinou je ale hotový dříve). Pokud by se na termín Vaší dovolené měly otevřít hranice, pasy byste měli stíhat vyřídit, protože předpokládám, že úřady budou v provozu dříve, než dojde k otevření hranic.

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *