Na základě vyhlášení nouzového stavu kvůli COVID-19 není od 16. března možné vycestovat z České republiky. Stejně tak platí zákaz vstupu na naše území pro všechny cizince (s výjimkou těch s trvalým či přechodným pobytem). Měli jste v plánu v blízké době cestovat na palubě aerolinky Ryanair? Ať už vám Ryanair let zrušil, či nikoliv, řekneme si, jaké máte možnosti. 

 

1. situace: Ryanair (či Laudamotion) mi zrušil let

Pokud vám přišel e-mail o zrušení letu, máte dvě možnosti. Můžete požadovat vrácení celé zaplacené částky anebo změnit datum letu.

 

Tip: Co dělat, pokud jste cestu tam i zpět zakoupili na jedné letence, ale zrušili vám pouze jednu cestu? Pak máte právo na stornování celé rezervace (tedy cestu tam i zpět), bude vám vrácena celá částka.

 

Pro vrácení zaplacené částky či změnu termínu se stačí přihlásit do svého účtu na stránkách Ryanair či Laudamotion. Po kliknutí na „My Bookings“ / Manage trips“ uvidíte, jaký let vám byl zrušený. Následně si vyberete mezi získáním peněz zpět či posunutím termínu.

Zrušený let Laudamotion a výběr možností, co dál

 

Tip: Pokud zvolíte vrácení peněz, počítejte s tím, že vám na účtu přistanou za delší dobu. Než se budete obracet na podporu Ryanair, doporučujeme počkat. I pak to chce v komunikaci s podporou trpělivost, mají toho teď hodně a projít každý případ chvíli trvá.

 

2. situace: Ryanair mi let nezrušil, ale já nemohu odletět

Za pár dní máte odlétat z Vídně, Ryanair daný let nezrušil, vy ale nemůžete opustit ČR. Letenky vám nemusí propadnout! Ryanair dočasně umožňuje bezplatnou změnu termínu letu. Původní lhůta do 31. března byla prodloužena, nyní se tedy společnost vzdává poplatků za změnu termínu u březnových i dubnových letů.

 

Opět platí, že změnu provedete ve svých rezervacích na stránkách Ryanair.

 

Pozor, pokud bude vámi nový vybraný termín dražší než ten původní, rozdíl v částkách musíte doplatit. I přesto je odstranění poplatku vstřícným krokem, který zajistí větší flexibilitu.

Covid-19: Ryanair umožňuje bezplatnou změnu data letu!
Štítky:        

22 komentářů u „Covid-19: Ryanair umožňuje bezplatnou změnu data letu!

  • 14.3.2020 (16:00)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, bohužel toto asi neplatí pro všechny. Byl nám zrušen zpáteční let z Londýna. Po vyplnění všech náležitosti přišel e-mail s částkou na 10€ jako redundanci. Za 6 letenek s místenkou a kufry si to mohli raději nechat. Je možné částku nějak reklamovat?

    Reagovat
      • 15.3.2020 (18:03)
        Trvalý odkaz

        Hezký večer. 8-12 dubna jsem si zakoupil dvě zpáteční letenky z Prahy do Edinburgu. Kvůli zavřeným hranicím se tam nedostaneme,ale let zatím zrušen nebyl. Přeložit let nechci. Mám šanci na vrácení peněz? Děkuji František Tesař

        Reagovat
        • 15.3.2020 (18:29)
          Trvalý odkaz

          Dobrý den, v současnou chvíli musíte čekat. Je možné, že vám let bude zrušen. O zrušení vás aerolinka informuje přes SMS a e-mail. Vy pak budete mít možnost požádat o vrácení zaplacené částky, viz náš článek. Sice píšete, že let přeložit nechcete, ale pro úplnost ještě dodám, že je tu také možnost, že Ryanair prodlouží lhůtu pro bezplatnou změnu termínu (nyní platí pro odlety do 31.3.), tzn. pak byste si alespoň mohl let posunout na pozdější dobu. Každopádně teď bych vyčkala, zda nepřijde zrušení ze strany aerolinky.

          Reagovat
    • 17.3.2020 (16:39)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den,mohla bych Vás moc poprosit o emailovou adresu, na kterou jste Ryanair psala? Mám potíže s odesláním formulářů a nejde mi absolutně dohledat konkrétní email, kam bych napsala :-(( Moc děkuji. Jana

      Reagovat
  • 14.3.2020 (16:55)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den,
    máme letět 10. 4. 2020 z Katowic do Kyjeva a zpět 13.4.
    Je možné také bezplatně zrušit let?
    Děkuji za info.

    Reagovat
    • 14.3.2020 (19:41)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, bezplatně změnit let je zatím možné pouze do 31. března, na pozdější lety se to nevztahuje. V závislosti na situaci se ale daný termín může prodloužit, budeme to sledovat a informovat. Také je možné, že let ještě zruší samotná aerolinka (informovala by vás přes sms/e-mail).

      Reagovat
      • 16.3.2020 (5:59)
        Trvalý odkaz

        Dobrý den, máme letenky s Ryanair na 26. 3. 2020 PRG EDI, 1. 4. 2020 zpáteční, let zatím zrušen nebyl, dokonce mám možnost check-in, přestože je v něm profilu jasně uvedeno, že mám české občanství.
        Děkan něco špatně já, nebo je chyba na straně dopravce?

        Reagovat
        • 16.3.2020 (9:30)
          Trvalý odkaz

          Dobrý den, pokud vám v několika příštích dnech nebude let zrušen, u odletů do 31. března nyní také můžete využít bezplatnou změnu termínu, tzn. si let alespoň posunout na pozdější dobu. Nařízení necestovat vydala česká vláda, Ryanair (irský dopravce) svůj let vypravit může, pokud chce. Tzn. pokud vám let nebude ze strany aerolinky zrušen a vy nevyužijete možnost změny termínu, letenky vám propadnou.

          Reagovat
          • 16.3.2020 (11:39)
            Trvalý odkaz

            Od dopravce jsem ještě ale nedostal žádnou informaci, i když na stránkách Ryanair je zákaz cestování českých občanů uveden, a je tam také informace, že všichni dotčení dostali informaci o možnostech refundace nebo přebookování letenek.

  • 16.3.2020 (2:22)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, na 23.6.mam letenku z Dresden do Londýna a na 24.6.mam letenku z Londýna do Wroclavi, jelikož předpokládám že odloží fotbalové mistrovství Evropy z června na zimu tohoto roku či případně na příští tok rád bych chtěl zrušit letenku a vrátit peníze zpět nebo přebukovat letenku na zatím nejistý termín.. Rozhodovat o EURO2020 má FIFA v úterý 17.3.

    Reagovat
    • 16.3.2020 (9:25)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, bezplatná změna termínu je aktuálně možná pouze pro odlety do 31.března. Pokud chcete změnit pozdější let, zatím se Vás týkají poplatky (viz https://www.ryanair.com/cz/cs/uzitecne-informace/centrum-pomoci/poplatky). Zatím bych tedy doporučovala počkat, zda Váš let nebude zrušený, případně zda nedojde k prodloužení lhůty pro bezplatnou změnu.

      Reagovat
      • 16.3.2020 (19:17)
        Trvalý odkaz

        Tak zatím mám zrušili zpáteční let, ale PRG-EDI si můžu jenom přebookovat. Ještě je 10 dnů do odletu, takže čekáme.

        Reagovat
        • 17.3.2020 (16:55)
          Trvalý odkaz

          V tomto případě už byste měl mít možnost zrušit oba lety (pokud to máte na jedné rezervaci).

          Reagovat
  • 16.3.2020 (12:35)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den, Ryanair skutečně umožňuje „bezplatnou“ změnu termínu letu. Háček je však právě v tom, že „pokud bude vámi nový vybraný termín dražší než ten původní, rozdíl v částkách musíte doplatit“. A to je v našem případě u všech letů.
    Měli jsme koupené 2 zpáteční letenky Praha-Brusel za akční cenu cca 3000 Kč. Nemůžeme vycestovat, zkusili jsme tedy „bezplatnou“ změnu termínu, avšak ve všech termínech je nově letenka vždy dražší, a to tak, že musíme doplatit rozdíl ceny minimálně 2000 Kč navíc. Není přitom jisté, že ve zvolený termín nebudou cestovní restrikce pokračovat. Za takto nastavených „bezplatných“ podmínek je lepší počkat, až restrikce i hrozba nákazy pominou, a objednat si znovu akční letenku za 3000 Kč.

    Reagovat
    • 17.3.2020 (16:58)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, ano, v některých případech to bohužel skutečně moc výhodné není. V jiných se ale dají nalézt letenky za stejnou nebo jen lehce vyšší cenu, tzn. tam se možnost bezplatné změny vyplatí.

      Reagovat
  • 17.3.2020 (14:22)
    Trvalý odkaz

    Dobry den, mam letenky od 7-14.4 Praha-Zadar, když jsem Koukala na stav letu,tak Ryanair zrušil pouze let do Zadaru,ale zpet do Prahy ne. Co s tím prosim? Dekuji

    Reagovat
    • 17.3.2020 (17:04)
      Trvalý odkaz

      V takovém případě už byste měla mít možnost zrušit oba lety. Ryanair navíc plánuje zrušení velké části svých spojů, tzn. je možné, že v blízké době by se zrušení dotklo i zpátečního letu.

      Reagovat
  • 17.3.2020 (15:30)
    Trvalý odkaz

    Může mi někdo poradit? Mám rezervaci letu do Londýna a zpět konkrétně na datum 28.3. – 31.3 2020…snažím se vyplnit formulář na vrácení peněz a píše mi to , že moje číslo rezervace je neplatné 🙁 vůbec si ted nevím rady,jelikož jsem to už snad stokrát kontrolovala a číslo rezervace je správné. Moc děkuji za případné odpovědi.

    Reagovat
    • 17.3.2020 (17:09)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den, přihlašovala jste se klasicky do svého účtu a postupovala přes správu rezervací? Ryanair má dnes přetížený web, může to být chyba na jejich straně. Zkusila bych proto počkat do zítra.

      Reagovat
      • 18.3.2020 (20:40)
        Trvalý odkaz

        Dobrý den, moc děkuji za reakci. Ano postupovala jsem přesně takto – přihlásila jsem se do svého účtu a přes správu rezervací jsme chtěla vyplnit formulář ohledně vrácení peněz. Nešlo to . Jelikož se mnou letí další dvě osoby, zkoušeli to také a opět ten samý problém. Dost nerada bych o ty peníze přišla. Myslím,že to není fér vůči nám zákazníkům, abychom kvůli situaci,která ve světě nastala, přišli o peníze. Dnes jsem to zkoušela znova a opět to nejde 🙁

        Reagovat
      • 20.3.2020 (12:53)
        Trvalý odkaz

        Dobrý den, také mám ten stejný problém, že mi to hlásí, že číslo rezervace je neplatné. Už to zkouším několik dní – ve dne, v noci a stále nic. Dnes jsem měl termín odletu. Nejde mi ani najít nějaký kontakt, na koho bych se mohl v případě daného problému obrátit. Beru to tak, že potřebuji s někým hovořit hlavně česky, ale vypadá to, že Ryanair nemá pro toto v ČR zastoupení a to je velice smutné. Takže to vypadá, že s takovou peníze akorát propadnou. Kdyby někdo měl nějaký nápad, tak budu rád za každou radu.

        Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Získejte cestovatelské tipy jako první!