BARMA,VLASTNĚ MYANMAR část II.

Do Baganu jsme zMandalaye vyrazili časně ráno. Jedeme sice až v8,30 za 10500Kt/1.os., což je asi 7,5euro, ale než se dostaneme na nádraží, to chvíli potrvá. Před hotelem čekala rikša(náklaďáček), který nás dopravil na nádraží. Vyjeli téměř na čas,v 8,40h. Cesta byla vpohodě. Sice horko,hluk,ale jinak dobrý. Do Baganu dojeli v15,30h.Tam jsme opět nastoupili na náklaďáček a jeli do Nyaungu.

Cestou nás ovšem opět zkasírovali.Tentokráte za jako usi vstupenku do lokality Bagan. Za 20$/osoba. Místní neplatili nic. Tento permit platí 5 dnů.

Bydlíme vhotelu Pyinsa Rupa Guest House za 14$/pokoj.Zvenku a vrecepci vypadá hotel nádherně. Všude samé dřevo,usměvavý recepční. My se také usmívali, natěšení, co nás čeká. Po vstupu do pokoje nám úsměv zamrzl. Spíše bych tuto místnost nazvala celou. Betonová drolící se podlaha jedna holá žárovka, zásuvka visící na obnažených drátech. A na stropě nezbytný vrtulník. Z toho lze dostat akorát angínu. Společné sprchy a záchody na chodbě.No,vydržíme všechno.Hlavně,že máme postel.

Ráno si půjčujeme kola za 1500Kt/1 osoba/1 den.

Máme vždy problém svýškou sedla, protože jsme oba poměrně vysocí. Místní se diví, proč chceme tak moc sedla zvednout. Ale podařilo se. Šlapeme a jedeme. Naštěstí je okolo rovina. Sice červený prach, takže za nedlouho jsme parádně opálení nebo spíš obalení.

SHWEZIGON PAYA

Postavena r.1076 jako svatyně pro uložení jedné ze 4 replik Buddhova zubu z Kandy na Srí Lance.

LAWKANANDA

Stúpa z roku 1059,ve které je další replika Buddhova zubu.Je odtud pěkný výhled na řeku Iravádí.

Lezeme všude,kam se smí. Ztěch nejvyšších stúp je krásný rozhled po okolí.Teprve vlastně vidíme,jak moc staveb tady je.

SHWESANDAW PAYA

Postavena v roce 1057,dá se vylézt až na horní ochoz,je odtud panoramatický pohled na areál Baganu.

Bagan se rozkládá na planině u řeky Iravádí a nachází se zde na 4400chrámů ve tvaru stúp.Všechno jsou náboženské stavby.

Po pár hodinách prohlížení a popojíždění na kole ztrácíme přehled o názvech chrámů,kde jsme už byli a kde ještě ne.Jsme ztraceni vtom množství a rozloze.

Ale je to paráda.Kvůli takovým zážitkům ta trocha nepohodlí jde vydržet.

PITAKA TAIK

Knihovna,postavena roku 1058 k uložení spisů na palmových listech.

Druhý den si bereme rikšu a jedeme do Starého Baganu.Pokračujeme vprohlížení dalších a dalších chrámů.

Vybudovaný roku 1144,má název „vševědoucnost“,je v Baganu nejvyšší.A ztratila jsem tady kšilt proti slunci.

ANANDA PAHTO

Jeden z nejlépe zachovaných chrámů,přestože vznikl už roku 1105.

DHAMMAYANGY PAHTO

Roku 1167 byl vybudovaný tento nejmohutnější chrám v Baganu.

Vše ale jednou končí,tak i my opouštíme Bagan a jedeme VIP autobusem za 18500Kt/1osoba do Yangunu.To byl naprosto super super autobus.Pouze 2+1 sedačka na šířku,deka na přikrytí,občerstvení.Vezli nás od hotelu opět náklaďáčkem.U dalšího hotelu jsme nabrali partu mladých rozjařených Američanů.Jeden znich se,bohužel,po cestě v autobusu pozvracel.Naštěstí byla brzo přestávka,takže to uklidili.Pak už vše v pořádku.

VYangunu jsme se nezdrželi,ale jeli hned zjiného nádraží za 20000Kt/2osoby dalším autobusem do Ngwe Sang kmoři.

To bude ale další povídání.Tak příště.