Odškodnění až 17000Kč za zpožděný let, nebo sleva za nevydařenou dovolenou. Znáte vaše nároky?

Peníze z pronájmu

Peníze z pronájmu

Věděli jste o tom, že při zpoždění letadla máte právo na odškodnění až do výše 17 tisíc a to až 3 roky zpětně? A že při nedodržení toho, co vám cestovní kancelář slibovala, máte nárok na slevu? To se týká i znečištěného bazénu, hmyzu na pokoji nebo nekvalitní stravě. Zkrátka pokud není dodrženo to, co vám na začátku bylo slibováno. V dnešním článku se podíváme na to, na co máte právo a jak to případně řešit.

 

 

 

 

Reklamace dovolené

 

 

V případě, že pokoj nebo cokoliv jiného není dle vašich představ, neváhejte se obrátit na recepci, nebo na vaší delegátku. Spoustu problémů může vzniknout z pouhého nedorozumění, nebo není těžké je odstranit. Rovněž je třeba vycházet z toho, co si člověk zakoupil – pokud dovolenou ve 2 hvězdičkovém hotelu, lze vyžadovat čistotu a fungující vybavení, ale ne vlastního lokaje :).

 

Někdy se ale může stát to, že CK zakoupí horší pokoje za lepší cenu a čeká, že ji to u klientů projde. Jinde i bez toho mohou upřednostňovat např. Němce, protože ví, že u nich by horší pokoje neprošli a z Čechů se tak stávají turisté 2. kategorie. Případně je jako All Inclusive prezentováno něco, co je v podstatě plná penze a to ještě s přimhouřenýma očima a láhvi vína. Základem je tomuto předcházet, číst recenze a vybírat pouze hotely dobře hodnocené. Sám na Levnocestování už dávám pouze tyto tipy, protože kvůli ušetřeným 500Kč nemá smysl mít zkaženou vysněnou dovolenou.

 

Pokud se už ale podobná situace stane, je na místě to nenechat být a krom recenze to řešit s tím, že požadujete slevu z dovolené, protože neodpovídala tomu, co jste si koupili.

 

 

 

Co vše můžete reklamovat?

  • Jiný hotel. Zkažené či nepoživatelné jídlo.

  • Nižší počet hvězdiček. Chybějící či znečištěný bazén. Plíseň a hmyz na pokoji.

  • Chybějící zařízení. Nedodržení All Inclusive. Špinavá pláž. Zápach.

  • Rámus ve dne v noci. Nehygienické prostředí. Atd.

 

Zadejte případ k posouzení zdarma

 

 

Na reklamaci máte právo do 30 dní od skončení zájezdu. Důležité je problém co nejlépe zdokumentovat, nafotit/nahrát a následně se obrátit na CK s reklamací. Pokud vám nevyhoví, můžete se obrátit na službu Vaše nároky. Funguje to tak, že jim vůbec nic neplatíte a oni si vezmou až případná procenta z vysouzené částky. Nic tedy neriskujete.

 

Stejně tak můžete využít bezplatné právní poradny na ostatní dotazy (nejen) o cestování zde >>

 

Každopádně s reklamací neváhejte a trvejte na svých právech. Jen to přispěje ke zkvalitňování služeb v cestovním ruchu.

 

 

Reklamace v letecké dopravě

 

Nároky vyplývají z nařízení Evropského parlamentu a Rady EU a platí pro všechny občany Evropské unie (konečně něco dobrého:) ) a vztahují se na všechny lety. Tedy i pokud si koupíte letenky z Wroclavi do Varšavy za 150Kč a let bude mít výrazné zpoždění vinou dopravce, máte právo na odškodnění 250 Eur, tedy cca 6750Kč ;).

 

O odškodnění si musíte říct, jen vzácně vám aerolinka dá odškodnění sama od sebe a sám jsem se s tím ještě nesetkal. Zvlášť nízkorozpočtové aerolinky vás často se žádostí o odškodnění nevyhoví a budou spoléhat na to, že to k soudu nedáte. Pokud tak učiní, je rozumné dát případ firmě Vaše nároky. Celá služba je zdarma a teprve pokud případ vyhrají, vezmou si provizi z vysouzených peněz. Nemusíte se tak o nic starat. Pokud neuspějí, nebude vás to nic stát.

 

Každopádně s reklamací neváhejte a trvejte na svých právech. Jen to přispěje ke zkvalitňování služeb v cestovním ruchu.

 

 

 

Zpožděný let

 

Byl Váš let zpožděn o tři hodiny a více? Podle nařízení EU máte nárok na finanční kompenzaci.

  • 250 EUR pokud je let opožděn o 3 hodiny a více a délka letu je kratší než 1500 km

  • 400 EUR pokud je let opožděn o 3 hodiny a let je dlouhý 1500 – 3500 km

  • 600 EUR pokud je let opožděn o 3 hodiny a více a délka letu je větší než 3500 km

 

Nárok na finanční kompenzaci dle EU zaniká v případě tzv. mimořádných okolností, např. špatné počasí, stávka na letišti, nepokoje v konečné destinaci či srážka s ptákem. POZOR ale na výmluvy leteckých společností, které často stav mimořádné události schválně chybně uvádějí, aby nemusely kompenzace cestujícím vyplácet.

 

Krom toho máte u zpoždění delší jak dvě hodiny právo na občerstvení zdarma.

 

 

 

Zrušený let

 

Pokud byl Váš let zrušen, máte nárok nejen na vrácení peněz za letenku, ale také na finanční kompenzaci podle nařízení Evropské unie.

  • 250 EUR v případě letu do 1.500 km

  • 400 EUR na letu v EU od 1.500 km nebo letu mimo EU v délce 1.500 – 3.500 km

  • 600 EUR v případě letu 3.500 km a více

 

Nárok na finanční kompenzaci dle EU zaniká v případě tzv. mimořádných okolností, např. špatné počasí, stávka na letišti, nepokoje v konečné destinaci či srážka s ptákem. POZOR ale na výmluvy leteckých společností, které často stav mimořádné události schválně chybně uvádějí, aby nemusely kompenzace cestujícím vyplácet.

 

 

 

Odepření nástupu na palubu letadla

 

Pokud Vám byl odepřen nástup na palubu proti vaší vůli, máte nárok na finanční kompenzaci podle nařízení Evropské unie.

  • 250 EUR v případě letu do 1.500 km

  • 400 EUR na letu v EU od 1.500 km nebo letu mimo EU v délce 1.500 – 3.500 km

  • 600 EUR v případě letu 3.500 km a více.

Letecká společnost je povinna Vám také vrátit peníze za letenky.

 

Zadejte případ k posouzení zdarma

 

 

 

Přesměrování letu na jiné letiště

 

Pokud byl Váš let přesměrován na jiné letiště, nese letecký dopravce náklady, které Vám vznikly při přepravě na původní místo příletu.

Jestliže se o přesměrování dozvíte ještě před nástupem na palubu, máte právo let odmítnout a po dopravci požadovat vrácení peněz za letenku.

 

 

 

Ztracené nebo poškozené zavazadlo

 

Jestliže Vám letecký dopravce ztratí nebo poškodí zavazadlo, je povinen nahradit vzniklou škodu. Zde je stanovena maximální výše, kterou po letecké společnosti můžete požadovat. Jedná se o 1 220 EUR na jedno zavazadlo.

POZOR: Situaci je nutné začít řešit ihned na letišti a následně do 7 dnů podat písemnou žádost o náhradu škody u aerolinky.

 

 

No votes yet.
Please wait...
  • defuser

    Maca 14.7.2016, 17:57

    Musím mít zaplaceno pojištění k letenkám nebo jde vymáhat po letecké společnosti zpoždění či zrušení letu atd, i bez pojištění

    Odpovědět
    • defuser

      admin 14.7.2016, 18:13

      Dobrý den, nemusíte mít zaplaceno pojištění.

      Odpovědět
  • defuser

    Jan 13.7.2016, 8:48

    Zdravim, zajimalo by me, jak se vyresi, ze kvuli zrusenemu letu nestihnu pripoj. Prijdu o letenky, hotel a prakticky o celou dovolenou. Je zde nejaka kompenzace?

    Odpovědět
    • defuser

      admin 13.7.2016, 10:13

      Tam bude hodně záležet na důvodu zrušení a zda to máte na jedné letence, nebo jde o 2 samostatné lety.

      Odpovědět
  • defuser

    MAREK 13.7.2016, 6:21

    Chci se zeptat jak je to s arabskými aerolinkami, konkrétně Qatar airways, které nám zpozdily let o více než 5 hodin z Doha do Kul a daly jen jídlo s tím, že nemáme na nic dalšího nárok.
    Díky za odpověď. marek

    Odpovědět
    • defuser

      admin 13.7.2016, 10:14

      Dobrý den,

      tam bude záležet i na důvodu zpoždění. Obrátil bych se např. na ty vasenaroky.cz, případně jinou podobnou službu.

      Odpovědět

O nás

Tento web vznikl za účelem nabízet návštěvníkům tipy na výhodné letenky, last minute pobyty a ucelenou nabídku všech slevových serverů. Zajímá vás více? Klikněte na

Pokračovat

Top Akce

Prihlasit k odběru

Kdykoliv se můžete z odběru slev odhlásit.
Nikdy nebudeme poskytovat kontaktní údaje třetí straně.