Na skok v Bergamu

Vitalském Bergamu jsem skamarádem strávila krásné dva májové dny. Díky ubytování přes Couchsurfing jsme měli možnost nahlédnout do života místních obyvatel a v našem hostiteli jsme takénašli úžasného průvodce městem.

vez

Bergamo je město ležící vitalské Lombardii, přibližně 40 km severovýchodně od Milána. Vblízkosti města se nachází mezinárodní letiště Orio Al Serio, kam mimo jiné létá nízkonákladová letecká společnost Ryanair (www.ryanair.com) zBratislavy. Orio Al Serio je poměrně frekventované letiště, které je využíváno zejména nízkonákladovými aerolinkami. Já osobně často toto letiště při svých cestách používám jako přestupní. Mnohokrát se mi již totiž podařilo nakombinovat velmi výhodné lety nízkonákladových společností právě spřestupem vOriu (pozor, Ryanair označuje toto letiště jednoduše Milan Bergamo!).

hodiny

Při zpáteční cestě domů zMaroka jsme skamarádem přestupovali právě vOriu. Navazující let do Bratislavy odlétal až další den. Noc jsme se tedy rozhodli zdarma strávit u Guida, který nám odpověděl na naši couchsurfingovou žádost (www.couchsurfing.com). Guido mluvil výbornou angličtinou a hned od začátku jsme ocenili, jak je komunikativní. Už před naším příletem jsme si sGuidem vyměnili několik zpráv, díky kterým jsme ho mohli trochu blíže poznat. Po příletu našeho letadla do Oria nás už Guido očekával se svým autem na letišti a zavezl nás do svého bytu vcentru Bergama, kde nám kpřespání nabídl hezký pokojík svýhledem na město. Při cestě zletiště nám náš hostitel vyprávěl o krásném okolí města, zejména o jezerech Lago di Como či Lago di Maggiore, které se nacházejí vblízkosti Bergama.

Po malém odpočinku vGuidově bytě a občerstvení ve stylu fair trade (Guido byl velký zastánce pomoci rozvojovým zemím, zdravého životního stylu a také byl ekologický aktivista) jsme s naším hostitelem absolvovali dlouhou prohlídku města. Bergamo je romantické historické město plné památek. Dělí se na dvě části. Opevněné horní město Città Alta je vystavěné na kopci nad spodním městem Città Bassa.

Branou do horního města je porta San Giacomo. Obě části města jsou propojeny silnicí, schody a také lanovkou. Další lanovka pak spojuje Città Alta s kopcem San Vigilio.

Snaším průvodcem jsme pěšky vystoupali až khorní stanici lanovky. Od úmyslu sjet lanovkou dolů nás pak odradila cena jízdného, i zpět dolů jsme tedy nakonec šli po svých.

hrad

Na vrcholu kopce San Vigilio stojípevnost La Rocca. I když je veřejnosti přístupná, v době naší návštěvy byla zrovna zavřená, prohlédli jsme si ji tedy jen zvenčí.

Z hradebpevnosti La Rocca je pěkný výhled na celé město.

U hradeb se nachází park, kde si můžete sednout na lavičku do stínu stromů, relaxovat a zhlížet na město pod vámi.

Centrem Città Alta je náměstí Piazza Vechia s věží Torre del Campanone. Vokolí centra je spousta malých obchůdků, ve kterých si turisté, toužící přivést si domů něco typicky italského, přijdou na své. Mne však opět odradily ceny nabízeného zboží (po nízkých cenách vMaroku jsem nad cenami vBergamu nevěřícně kroutila hlavou). Na náměstí se nachází také fontána Cantarini a renesanční palác Palazzo Nuovo.

Znávštěvu stojí také románská katedrála Santa Maria Maggiore, která je zastřešená krytým gotickým vchodem. Katedrála se nachází na Piazza del Duomo. Druhá katedrála města, katedrála Sant Alessandro, se nachází na Piazza del Duomo.

Znaveni prohlídkou města jsme pak snaším hostitelem usedli pozdě večer do místní pizzerie, kde jsme si vychutnali výtečnou pizzu sančovičkami.

Druhý den ráno jsme se ještě znovu prošli uličkami historického centra města, nad šálkem čaje jsme snaším hostitelem probrali ekologickou situaci celého světa a pak už nás kolem oběda Guido zavezl na letiště. A nás čekala cesta domů.