Květnová Malta s malým Míšou – Díl II. – Bugibba, Mellieha

Kde se dá vpůlce května koupat a nezmrznou u toho? Přece na Maltě!

Hned ráno druhý den našeho pobytu na Maltě jdeme pěšky na autobusové nádraží do Bugibby. Znašeho hotelu vSt. Paul´s Bay jsme tam za necelých 10 minut. Města Bugibba a St. Paul´s Bay přecházejí plynule jedno vdruhé. Vobou městech je spousta hotelů, obchůdků, barů a restaurací. Jinak toho ani vjednom změst moc kvidění není.

Na autobusovém nádraží kupuji za 21 EUR týdenní kartu na autobus Explore, se kterou můžu neomezeně jezdit po celém ostrově i po vedlejším ostrově Gozo. Dá se také koupit karta na 12 jízd za 15 EUR. Tříletý Míša má dopravu po ostrově zdarma. Ke kartě dostávám i mapku obou ostrovů svyznačením tras jednotlivých autobusových linek. Veškeré informace o dopravě na Maltě naleznete zde: https://www.publictransport.com.mt/en/

Na dnešek nemáme žádný jasný plán, nasedáme tedy do prvního autobusu, který zautobusového nádraží odjíždí. Je to autobus číslo 221, který míří až do města Cirkewwa, odkud odjíždí trajekt na Gozo. Protože už je poledne, na Gozo dnes určitě nepojedeme. Dívám se tedy cestou (a srovnávám sinformacemi vmapě a průvodci), kde by stálo za to vystoupit. Podle mapy by mohla být zajímavá Xemxija, se svou malou pláží a přístavem. Zokýnka autobusu ale vidím, že ráz krajiny a přístavu je hodně podobný tomu vSt. Pauls Bay, který jsme navštívili včera. Jedeme tedy dál.

Vysedáme až ve městě Mellieha. Město se rozkládá ve svahu nad zátokou Mellieha Bay. Dominantou města je kostel Panny Marie vítězné, který se tyčí na skalnatém vrcholku. VMellieha Bay je nejdelší a nejnavštěvovanější pláž na celé Maltě. Vpůlce května je však poloprázdná. Pláž je písečná, shodně pozvolným vstupem do moře. Moře je krásně čisté a kupodivu už teď vpůlce května docela teplé (cca 20 stupňů). Na pláži jsou půjčovny lehátek a několik barů astánků sobčerstvením. Hned u pláže za silnicí se nachází přírodní rezervace Ghadira smnoha druhy ptačích druhů. Původně jsme se chtěli do rezervace podívat, ale na místě jsme zjistili, že by tam nebylo mnoho kvidění. Celou rezervaci tvoří křoviny, rákosí a mokřady.

Navečer jedeme zpět do St. Paul´s Bay opět autobusem číslo 221. Vysedáme u moře a vydáváme se za zvuky hudby. Vbaru La Baia dei Pirati hraje každou neděli živá hudba. Zatímco poslouchám španělské písně, Míša si hraje na malé udržované plážičce sjemnými kamínky, která leží přímo pod barem. Je to zatím nejvhodnější místo na koupání vSt. Paul´s Bay, které se nám podařilo objevit. Pobřeží je tu jinak zvelké části skalnaté.

Při příchodu zpět na hotel nám jeho pan majitel oznamuje, že zítra nás přesune do většího pokoje. Malta tedy znovu překvapuje. Dnes ale pro změnu jen vpozitivním slova smyslu.

Co bude dál? To se dozvíte vpokračování tohoto cestopisu.